
Frilansare sökes inom social media management och content production
Kan du det mesta om sociala medier management och är vass på att skriva olika typer av texter? Är du en driven Content producer som brinner för att skapa och kommunicera ett träffsäkert budskap till rätt målgrupp? Då har vi den perfekta möjligheten för dig.
Vi söker just nu en frilansare som kan komplettera och stötta upp vårt team inom content marketing och produktion varje månad. Fokus ligger främst på att skriva texter (både korta och direkta, och mer långa och komplex) och hantera sociala medier (admin och kampanjer) för B2B-företag, tjänsteföretag och tech-bolag. Behovet kan komma att öka eller minska, men vi ser gärna att du finns tillgänglig ca 20-40h/mån med start i januari.
Rollen innebär:
- Publicering och Social Media Management
Ansvar för att publicera innehåll på sociala medier, skapa och schemalägga inlägg.
- Annonsering Sociala Media
Skapa och hantera annonsering och kampanjer över digitala kanaler och sociala medier (Business Manager och Ads Manager). - Admin och Publicering Nyhetsbrev
Sköta administrativa uppgifter såsom användning av Mailchimp, inkl administrera adresslistor. - Målgruppsanalys och targeting
Utföra målgruppsanalyser och säkerställa att vår marknadsföring är inriktad till rätt segment. - Innehållsskapande – text
Samarbeta med Komsons projektledare och grafiker för att skriva/ta fram exempelvis blogginlägg och artiklar, captions till nyhetsbrev, inlägg för sociala medier och annonser. - Kundkontakt och intervjuer
Hantera kundinteraktion med utkast och korr, genomföra intervjuer, du är van att förstå kundens behov och önskemål. - Mätning och Utvärdering
Följa och analysera resultaten av marknadsföringsinsatser och använda data för att optimera framtida kampanjer.
Kvalifikationer
– Erfarenhet och kunskap om admin och målgruppsinriktad annonsering på sociala medier, främst LinkedIn, Facebook och Instagram. Samt admin av Mailchimp, inkl hantering av adresslistor. Viktigt att du är lösningsorienterad och van att reda ut diverse administrativa och ibland tekniska problem som kan uppstå när du administrerar sociala media och nyhetsbrev.
– Erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation.
– Stark förmåga att skapa och hantera innehåll på sociala medier, med fokus på copy och text.
– Förmåga att samarbeta med andra teammedlemmar och ta fram kreativt innehåll.
– Analytisk förmåga och förmåga att använda data för att fatta beslut.
Vi vill helst att du är baserad i Uppsala då vi gärna ser att du kommer in till kontoret 1-2 dagar/vecka. Om du är en ”doer” med passion för marknadsföring och kommunikation, och om du är redo att ta dig an utmaningarna i en dynamisk arbetsmiljö, så är du den vi letar efter!
Om oss
Komson är en familjär kommunikationsbyrå med högt i tak, vårt kontor ligger i gamla Riksbankshuset i centrala Uppsala. Teamet består av projektledare, strateger, skribenter och grafiker som tillsammans bidrar till kreativitet och kvalitet i alla delar av skapandeprocessen. Bland våra kunder hittar du till exempel APR Technologies, Almi Uppsala, Folkesson Råd & Revision, nWise, SwedeTime och PROFFS Styling. Vi hjälper företag och organisationer med marknadsstrategi och kommunikation för både digitala kanaler och fysiska miljöer. Vår mest populära tjänst är Din Marknadsavdelning, där vi erbjuder marknadsföring som tjänst i ett skräddarsytt månadsabonnemang.
Intervjuer kommer att ske löpande och vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt. Skicka CV och personligt brev till info@komson.se redan idag!