
Så drar du nytta av AI för att skapa text och copy
Hur kan du dra nytta av de nya AI-verktygen för att skapa texter och innehåll för din marknadsföring? Det nya och populära verktyget ChatGPT är imponerande.
Läs merVilket mantra rabblar de vassaste marknadscheferna varje morgon? Det tar vi reda på i vår intervjuserie ‘Motton & Marknadsföring’ där vi möter våra uppdragsgivare på tu man hand. Denna gång har vi intervjuat Per Eltell, vd på Donald Davies & Partners, som brinner för försäljning, ledarskap och att “andas kundluft”.
Donald Davies & Partners är ett konsultbolag med kvalificerade projektledare som leder komplexa, ofta verksamhetskritiska, projekt och program inom industri, transport, finans och offentlig verksamhet.
Hej Per, berätta mer om vad du gör hos Donald Davies & Partners (DDP)?
Jag är operativ vd på DDP och trivs verkligen i den rollen. Jag får både arbeta strategiskt med att utveckla företaget och med många operativa frågor som gör att jag ligger nära verksamhet och våra kunder. Att sälja och ”andas kundluft” är det bästa jag vet!
Vilka är de största utmaningarna med marknadsföring idag?
De största utmaningarna är att nå fram till rätt kunder med marknadsföringen och att marknadsföringen ska bidra till försäljning med många fina leads.
Vilka tips vill du dela med dig av till andra i branschen?
1. Hitta och adressera kundens behov
2. Ha framförhållning och lös kundens problem
3. Skapa en affärsmässig och god personlig relation med kunden
4. Se alltid till kundens bästa
5. Kunden ska kunna lita på dig i alla lägen även när det krävs jobbiga beslut och samtal
6. Håll dialogen levande!
Berätta om ett par insatser vi gjort tillsammans som du tycker sticker ut!
Då tar jag gärna upp tre koncept som vi arbetar löpande med:
Lästips
Så jobbar vi med Donald Davies & Partners
Foto: Göran Ekeberg