Motton & Marknadsföring – Per håller dialogen levande
Vilket mantra rabblar de vassaste marknadscheferna varje morgon? Det tar vi reda på i vår intervjuserie ‘Motton & Marknadsföring’ där vi möter våra uppdragsgivare på tu man hand. Denna gång har vi intervjuat Per Eltell, vd på Donald Davies & Partners, som brinner för försäljning, ledarskap och att “andas kundluft”.
Donald Davies & Partners är ett konsultbolag med kvalificerade projektledare som leder komplexa, ofta verksamhetskritiska, projekt och program inom industri, transport, finans och offentlig verksamhet.
Hej Per, berätta mer om vad du gör hos Donald Davies & Partners (DDP)?
Jag är operativ vd på DDP och trivs verkligen i den rollen. Jag får både arbeta strategiskt med att utveckla företaget och med många operativa frågor som gör att jag ligger nära verksamhet och våra kunder. Att sälja och ”andas kundluft” är det bästa jag vet!
Vilka är de största utmaningarna med marknadsföring idag?
De största utmaningarna är att nå fram till rätt kunder med marknadsföringen och att marknadsföringen ska bidra till försäljning med många fina leads.
Vilka tips vill du dela med dig av till andra i branschen?
1. Hitta och adressera kundens behov
2. Ha framförhållning och lös kundens problem
3. Skapa en affärsmässig och god personlig relation med kunden
4. Se alltid till kundens bästa
5. Kunden ska kunna lita på dig i alla lägen även när det krävs jobbiga beslut och samtal
6. Håll dialogen levande!
Berätta om ett par insatser vi gjort tillsammans som du tycker sticker ut!
Då tar jag gärna upp tre koncept som vi arbetar löpande med:
Donald Davies Stipendium – Komson har skapat ett ägandet av projektledarstipendiet Donald Davies Stipendium, vilket alltid uppmärksammas varje år. Kontinuitet i det vi tror på är viktigt.
Content Meets– Under dessa möten involverar vi både våra underkonsulter och partners och samlar in innehåll (content) till vår kunskapsdelning. Vi ser ett ökat engagemang och synlighet tack vare detta, och våra Content Meets hjälper både oss och våra kunder med verktyg och utveckling.
Caseporträtt – I våra inbjudande Caseporträtt på vår blogg lyfter vi fram enskilda konsulter/partners. Detta ger ökad uppmärksamhet både för oss och våra partners, och ger kunden information och kunskap om vår kompetens och specialisering.
Hos oss får du testa rollen som grafisk designer, från idé till färdigt material. Du kommer vara en del av vårt grafiska team och stötta arbetet i våra olika produktioner.
Är du ett av de företag som upplever ett annat marknadsläge nu? På en svalare marknad där efterfrågan är mindre, är det vara klokt att se över innehåll och prio i marknadsstrategin.
Olika företag och uppdragsgivare kräver olika saker av sin byråpartner. Beroende på hur marknaden ser ut och i vilken utvecklingsfas företaget befinner sig i, ser kravlistan lite annorlunda ut.
Hur kan du dra nytta av de nya AI-verktygen för att skapa texter och innehåll för din marknadsföring? Det nya och populära verktyget ChatGPT är imponerande.
I oktober åkte vi på vår tredje Komson-resa tillsammans för att samla inspiration. Denna gång bar det av till Paris. I Paris besökte vi designbyrån Grapheine och den digitala och kreativa byrån 148.
Vilket mantra rabblar de vassaste marknadscheferna varje morgon? Det tar vi reda på i vår intervjuserie ‘Motton & Marknadsföring’ där vi möter våra uppdragsgivare på tu man hand.
We are excited to work with a company that is creating a more sustainable future! Granode Materials produces a supreme silicon-graphene anode material for the next generation lithium-ion batteries..
Stora Brännbo i Sigtuna är en konferensanläggning med högsta betyg i Svenska Mötens certifiering. Anläggningen uppfördes 1956, designad för att främja utbildning och pedagogisk verksamhet..
Den största delen av marknadsföring handlar om att få kunder att köpa en viss produkt eller tjänst. Enligt Aristoteles finns det tre retoriska strategier för att nå fram till sin målgrupp; Ethos, Pathos och Logos. Alla tilltalas vi av olika strategier..
Aktiv Skola arbetar för en bättre skola i Sverige, med fokus på frågor som rör droger, grooming och mobbning — viktiga frågor som tyvärr ofta hamnar i skymundan på grund av ekonomiska prioriteringar inom skolan..
Vår eventkoordinator Veronica var på trendspaning vid "Möten & Events", Nordens mest affärsinriktade fackmässa inom mötes och eventindustrin den 21 april. Här kommer hennes bästa takeaways.
Vår Barketing Manager Valle satsar nu helhjärtat på sin karriär som Dogfluencer. Han har redan ett imponerande antal följare, främst från Uppsala-Stockholmsområdet samt Storbritannien, där rasen Whippet härstammar ifrån..
Vilket mantra rabblar de vassaste marknadscheferna varje morgon? Det tar vi reda på i vår intervjuserie ‘Motton & Marknadsföring’ där vi möter våra uppdragsgivare på tu man hand. Denna gång har vi intervjuat SwedeTimes vd, Ida Bidevind, som på ett strategiskt sätt nått framgång på LinkedIn.
Vilket mantra rabblar de vassaste marknadscheferna varje morgon? Det tar vi reda på i vår nya intervjuserie ’Motton & Marknadsföring’ där vi möter våra uppdragsgivare på tu man hand. Först ut är Ywonne Bölja på Almi Uppsala, som under pandemiåret utsågs till årets marknadsförare av Marknadsföreningen i Uppsala.
I november 2019 delade C2 Vertical Safety och engelska Lyon Equipment monter på världens största säkerhetsmässa A+A i Düsseldorf. Vårt uppdrag var att ta fram ett gemensamt mässkoncept.
Den 22 december drar vi oss tillbaka för jul- och nyårsledighet. Vi är tillbaka igen 3 januari, redo för ett nytt spännande år! GOD JUL & GOTT NYTT ÅR! //Komsonauterna