Content Marketing

Content Marketing är ett kraftfullt verktyg som innebär att du delar värdefullt och relevant innehåll för en definierad målgrupp, i rätt kanal och i rätt förpackning.

Content Marketing

Content Marketing – eller innehållsmarknadsföring – innebär att du regelbundet delar med dig av värdefullt och relevant innehåll på ett sätt som inspirerar och intresserar. Innehållet riktas mot en fördefinierad målgrupp. Målet är att få målgruppens förtroende, så att de vill fortsätta ta del av ditt innehåll, även reklam och säljbudskap.

Med ett bra och kontinuerligt Content Marketing-arbete bygger du lojalitet, och får en kundgrupp som vill återkomma till dig för att ta del av ditt innehåll och dina tjänster.

Kontakta mig!

Utvalda kundcase

Bli top of mind

I dagens digitala medielandskap är tempot högt och marknadskommunikationen sker på mottagarens villkor. Det är enkelt att stänga av, byta eller välja bort det som inte är relevant. För att nå fram till mottagaren måste du bygga upp ett förtroende genom att dela kunskap, inspiration eller på annat sätt underhålla. Lyckas du vara konsekvent kommer du att nå in till kunden och på så sätt bli top of mind. En relation som med tiden utvecklas till en affärsrelation. Vi hjälper gärna dig på den resan.

Er strategi baseras på era säljmål
Det första vi behöver veta är vad ert syfte och mål är. Utifrån det skapar vi en strategi anpassad efter era förutsättningar och resurser. Om strategin utgår från säljmål blir arbetet med content marketing till ett direkt säljverktyg.

’’

Vi kände ett behov av kontinuitet i vår content-produktion. Det är också lätt att tycka att allt är självklart när man varit länge i branschen. Tack vare en extern marknadspartner kan vi få stöd i den grad vi behöver.

Mikael Klang, VD & kundutvecklare, Remarkable

Mikael Klang, Remarkable

Strategisk Marknadsföring

Vilken målgrupp vill du nå ut till, vilket budskap tilltalas dessa av, vilka USP:ar bör du lyfta, hur och vad vill du få ut av marknadsföringsinsatsen?

Sociala medier

Nå din målgrupp med hjälp av annonsering på sociala medier. För våra kunder annonserar vi dagligen på bland annat Facebook, Instagram och LinkedIn.

Account Based Marketing

Det handlar om att synka marknadsföringen med säljarnas process och vad de viktigaste kunderna har för behov av inspiration, kunskap & tips.

Inbound Marketing

Inbound marketing är en metod som innebär att du når ut till kunder genom att skapa skräddarsytt innehåll och en unik köpresa.

Din Marknadsavdelning

Tänk och takt i er marknadsföring. Med vårt Marketing as a Service-abonnemang stöttar vi med strategi, Content Marketing, Social Media Management, Text, Grafisk design, Filmproduktion mm – utifrån ert behov. Vi kan ta hela ansvaret eller vara en kompetent kugge i ert sälj- och marknadsteam. Nära, långsiktigt och affärsmålsinriktat. Vi kallar det Din Marknadsavdelning.

Content Marketing

Content Marketing är ett kraftfullt verktyg som innebär att du delar värdefullt och relevant innehåll till en definierad målgrupp – rätt förpackat och i rätt kanal.
Läs mer

Strategi & Branding

Vilken marknadsstrategi ska du ha för att nå dina sälj- och affärsmål? Vi hjälper dig att ta fram strategin, planen och profilen som matchar din ambition och vision.
Läs mer

Grafiskt & Rörligt

Se till att fånga målgruppens intresse och förmedla känslan av ditt varumärke. Du har två sekunder på dig när det handlar om innehåll för digitala kanaler.
Läs mer

Kreativa, nyfikna & erfarna

Vi hjälper företag och organisationer med marknadsstrategi, kampanjer, event och inte minst marknadskommunikation i digitala kanaler. Vi utmanar, driver och skapar effekt.

2007 startade vår vd Marcus Segersvärd den byråverksamhet som med tiden utvecklats och växt till dagens Komson. Flera av våra kunder har varit med oss sedan starten.

Välkommen till Komson.