

Content Marketing är ett kraftfullt verktyg som innebär att du delar värdefullt och relevant innehåll för en definierad målgrupp, i rätt kanal och i rätt förpackning.
Content Marketing – eller innehållsmarknadsföring – innebär att du regelbundet delar med dig av värdefullt och relevant innehåll på ett sätt som inspirerar och intresserar. Innehållet riktas mot en fördefinierad målgrupp. Målet är att få målgruppens förtroende, så att de vill fortsätta ta del av ditt innehåll, även reklam och säljbudskap.
Med ett bra och kontinuerligt Content Marketing-arbete bygger du lojalitet, och får en kundgrupp som vill återkomma till dig för att ta del av ditt innehåll och dina tjänster.
I dagens digitala medielandskap är tempot högt och marknadskommunikationen sker på mottagarens villkor. Det är enkelt att stänga av, byta eller välja bort det som inte är relevant. För att nå fram till mottagaren måste du bygga upp ett förtroende genom att dela kunskap, inspiration eller på annat sätt underhålla. Lyckas du vara konsekvent kommer du att nå in till kunden och på så sätt bli top of mind. En relation som med tiden utvecklas till en affärsrelation. Vi hjälper gärna dig på den resan.
Er strategi baseras på era säljmål
Det första vi behöver veta är vad ert syfte och mål är. Utifrån det skapar vi en strategi anpassad efter era förutsättningar och resurser. Om strategin utgår från säljmål blir arbetet med content marketing till ett direkt säljverktyg.
’’
På ett mycket kreativt sätt hjälper Komson oss att effektivt planera och fokusera vår kommunikation mot kunder och ägare. I dagens snabba mångfacetterade informationssamhälle är det oerhört viktigt att all information hänger ihop för att ge maximal effekt, vilket Komson är bra på.
Mats Högberg, vd, Pharmacolog
Vilken målgrupp vill du nå ut till, vilket budskap tilltalas dessa av, vilka USP:ar bör du lyfta, hur och vad vill du få ut av marknadsföringsinsatsen?
Nå din målgrupp med hjälp av annonsering på sociala medier. För våra kunder annonserar vi dagligen på bland annat Facebook, Instagram och LinkedIn.
Det handlar om att synka marknadsföringen med säljarnas process och vad de viktigaste kunderna har för behov av inspiration, kunskap & tips.
Inbound marketing är en metod som innebär att du når ut till kunder genom att skapa skräddarsytt innehåll och en unik köpresa.
Vi hjälper företag och organisationer med marknadsstrategi, kampanjer, event och inte minst marknadskommunikation i digitala kanaler. Vi utmanar, driver och skapar effekt.
2006 startade vår vd Marcus Segersvärd den byråverksamhet som med tiden utvecklats och växt till dagens Komson. Flera av våra kunder har varit med oss sedan starten.
Välkommen till Komson.