

Vilken marknadsstrategi ska du ha för att nå dina sälj- och affärsmål – denna säsong och över en längre tid? Vi har bra erfarenhet av att ta fram marknadsplaner och varumärkesplattformar.
Vi hjälper dig gärna att ta fram varumärkes- och marknadsstrategier, marknadsplaner och årsaktivitetsplaner utifrån vision, effekt- och affärsmål. Detta erbjuder vi som en del av vår tjänst “Din Marknadsavdelning” eller som en separat workshop.
Att med jämna mellanrum lyfta blicken från det operativa och ägna tid åt att planera, justera och fastställa sin marknadsstrategi är viktigt. Det ger stabilitet och riktning, inte minst när det blåser till i omvärlden och när förutsättningar och spelplan förändras.
’’
Med ett stort driv tar Komson ansvar för att vår marknadskommunikation alltid håller en hög nivå. De är tillgängliga, kompetenta och enkla att ha att göra med. De utmanar oss med spännande marknadsfrågor och bidrar med både den strategiska och operativa byrå-kompetensen som vi behöver
Per Eltell, vd, Donald Davies & Partners
I arbetet med att ta fram en marknadsstrategi och -plan börjar vi alltid med att läsa in oss på din verksamhets affärs- och säljmål, din vision och din målgrupp. När vi vet vem ni ska rikta er emot, var vi kan nå dem, vad du vill säga och få dem att förstå och göra, med mera, kan vi formulera en träffsäker strategi och senare även omsätta den i en aktivitetsplan. Mål, KPI:er och när och hur utvärdering ska ske, är också viktiga delar i en strategi, så att ni med tiden vet vad som ger effekt.
När vi tagit fram en genomtänkt strategi kan den omsättas i aktivitetsplaner där vi pekar ut konkreta insatser och aktiviteter samt när i tiden de ska genomföras.
En varumärkesplattform ska bland annat beskriva företagets vision, mission, varumärkesidentitet, målgrupper och USP:ar.
En brandbook hjälper er att hålla er till en strategisk varumärkesidentitet, och att ert varumärke och logotyp presenteras korrekt.
Behöver ni hjälp med en marknadsplan, kanske är det en pitch på gång? Vi har hjälpt många uppstartsbolag med material och rådgivning.
Ska ni ut på en ny marknad?
Vi hjälper er scanna marknaden, konkurrenterna och målgruppen för en genomtänkt ”go to market”-process.