Vi är ett prestigelöst gäng som jobbar tillsammans på plats tre dagar i veckan, och på distans 2 dagar. Här går teamet före jaget och ingen lämnas ensam i ett uppdrag, vi vet att tillsammans blir vi våra kunders bästa kollega, vi blir KOMSON!
Jobba på Komson
Har du en senior roll inom marknadskommunikation, är marknadschef eller besitter erfarenhet som projektledare inom reklam- och kommunikationsbranschen och ute efter en ny utmaning? Ta gärna kontakt med oss genom att skicka in personligt brev, CV och vad du kan bidra med hos oss, så hör vi av oss om en ledig tjänst dyker upp!
LIA & Praktik på Komson
Vi har möjligheten att ta emot praktikanter inom grafisk design, formgivning, content production, content marketing, social media management och projektledning inom kommunikation. Läs mer om oss och vad vi gör för att se om vi matchar det du vill utvecklas inom. Ansök om en praktikplats genom att maila in ett personligt brev, aktuell praktikperiod och information om den utbildning du går.
Frilansuppdrag
Vi vill ha ett starkt team med frilansare att ta hjälp av när behovet uppstår, och vi vill jobba långsiktigt med återkommande uppdrag. Vi söker främst kontakt med fotografer, filmare, filmproducenter, skribenter inom medtech och life-science, engelskspråkiga skribenter och copywriters, social media experter och Google Ads experter för att bara nämna några typiska uppdrag som vi jobbar löpande med. Skicka gärna in din portfolio/referensuppdrag, din tillgänglighet och några rader om varför du vill bli en del av vårt team!
Vi tar emot ansökningar på info@komson.se. Ange vilken typ av tjänst din ansökan gäller i ämnesraden.
Är du ett av de företag som upplever ett annat marknadsläge nu? På en svalare marknad där efterfrågan är mindre, är det vara klokt att se över innehåll och prio i marknadsstrategin.
Olika företag och uppdragsgivare kräver olika saker av sin byråpartner. Beroende på hur marknaden ser ut och i vilken utvecklingsfas företaget befinner sig i, ser kravlistan lite annorlunda ut.
Hur kan du dra nytta av de nya AI-verktygen för att skapa texter och innehåll för din marknadsföring? Det nya och populära verktyget ChatGPT är imponerande.
I oktober åkte vi på vår tredje Komson-resa tillsammans för att samla inspiration. Denna gång bar det av till Paris. I Paris besökte vi designbyrån Grapheine och den digitala och kreativa byrån 148.
Vilket mantra rabblar de vassaste marknadscheferna varje morgon? Det tar vi reda på i vår intervjuserie ‘Motton & Marknadsföring’ där vi möter våra uppdragsgivare på tu man hand.
Hos oss får du testa rollen som grafisk designer, från idé till färdigt material. Du kommer vara en del av vårt grafiska team och stötta arbetet i våra olika produktioner.
We are excited to work with a company that is creating a more sustainable future! Granode Materials produces a supreme silicon-graphene anode material for the next generation lithium-ion batteries..
Stora Brännbo i Sigtuna är en konferensanläggning med högsta betyg i Svenska Mötens certifiering. Anläggningen uppfördes 1956, designad för att främja utbildning och pedagogisk verksamhet..
Den största delen av marknadsföring handlar om att få kunder att köpa en viss produkt eller tjänst. Enligt Aristoteles finns det tre retoriska strategier för att nå fram till sin målgrupp; Ethos, Pathos och Logos. Alla tilltalas vi av olika strategier..
Aktiv Skola arbetar för en bättre skola i Sverige, med fokus på frågor som rör droger, grooming och mobbning — viktiga frågor som tyvärr ofta hamnar i skymundan på grund av ekonomiska prioriteringar inom skolan..
Vår eventkoordinator Veronica var på trendspaning vid "Möten & Events", Nordens mest affärsinriktade fackmässa inom mötes och eventindustrin den 21 april. Här kommer hennes bästa takeaways.
Vår Barketing Manager Valle satsar nu helhjärtat på sin karriär som Dogfluencer. Han har redan ett imponerande antal följare, främst från Uppsala-Stockholmsområdet samt Storbritannien, där rasen Whippet härstammar ifrån..
Vilket mantra rabblar de vassaste marknadscheferna varje morgon? Det tar vi reda på i vår intervjuserie ‘Motton & Marknadsföring’ där vi möter våra uppdragsgivare på tu man hand. Denna gång har vi intervjuat SwedeTimes vd, Ida Bidevind, som på ett strategiskt sätt nått framgång på LinkedIn.
Vilket mantra rabblar de vassaste marknadscheferna varje morgon? Det tar vi reda på i vår nya intervjuserie ’Motton & Marknadsföring’ där vi möter våra uppdragsgivare på tu man hand. Först ut är Ywonne Bölja på Almi Uppsala, som under pandemiåret utsågs till årets marknadsförare av Marknadsföreningen i Uppsala.
I november 2019 delade C2 Vertical Safety och engelska Lyon Equipment monter på världens största säkerhetsmässa A+A i Düsseldorf. Vårt uppdrag var att ta fram ett gemensamt mässkoncept.
Den 22 december drar vi oss tillbaka för jul- och nyårsledighet. Vi är tillbaka igen 3 januari, redo för ett nytt spännande år! GOD JUL & GOTT NYTT ÅR! //Komsonauterna