
Social Media Management
Har ni svårt att hålla höjd och kontinuitet i era sociala kanaler? Tillsammans sätter vi en strategisk plan för er digitala kommunikation baserat på era behov.
Stärk ert varumärke
Sociala medier har blivit en given kommunikationskanal för alla företag oavsett bransch. Facebook har mer än 2,9 miljarder aktiva användare per månad, LinkedIn ligger på 420 miljoner och Instagram på 2 miljarder aktiva användare per månad sett över hela världen (jan 2023), och antalet användare ökar konstant. Här finns en otrolig potential för företag och varumärken att möta sina kunder.
För att nå fram till målgruppen i konkurrensen om synlighet krävs en genomtänkt strategi. Vi hjälper våra uppdragsgivare att sätta en strategisk plan på en hållbar nivå utifrån de resurser som finns. Vi kan hantera hela ledet – strategi, planering, innehållsproduktion, organiskt och betald synlighet, kommentarshantering samt utvärdering och optimering.
Vi rekommenderar att starta en närvaro i sociala medier med vår Workshop i Digital Strategi där vi fokuserar vi på syfte och mål, målgrupp, kanalval och innehåll. Workshopen sammanställs och utgör grunden för kommunikationen i sociala medier. Sammanställningen kan användas som en lathund eller som beslutsunderlag för att skapa enhetlig kommunikation, bygga ett starkare varumärke och skapa relevant innehåll riktat till rätt målgrupp.
Ett urval av kunder som anlitar oss för social media management idag:
Dirac, APR Technologies, Cajsa’s Kök, Almi, Integ Partner, Remarkable, Swedetime



Social Media Management
Ibland räcker inte tiden till, eller så saknas en viss kompetensen internt. Vi hjälper våra kunder löpande varje månad med att skapa utbildande, engagerande och kreativt innehåll till sociala medier, samt att upprätthålla en lämplig publiceringstakt. Intervjuer, kundcase, artiklar, foto, film är exempel på format som vi jobbar med dagligen. Våra digitala strateger jobbar utbildande och hjälper dig hålla riktningen. Vill du även ha hjälp med betald marknadsföring (Paid Social) eller kommentarshantering så finns vi här!
Keep the lights on
Uttrycket Keep the lights on myntades av en av våra kunder och passar dig som har liten budget, eller av andra skäl behöver sänka tempot. Under en period behövde kunden fokusera på befintliga kunder och den ökade tillströmmen av nya kunder som uppstod under pandemin när många företag plötsligt ville digitalisera sina verksamheter. Då var vårt uppdrag att hålla deras sociala kanaler levande. Hur upplever du ett företag som inte publicerat nya inlägg på sina sociala kanaler på några månader?
Keep the lights on blev en tjänst som många företag efterfrågar idag. Kontinuitet är viktigt, men lika viktigt är det att inte tappa syfte, kvalitét eller relevans i kommunikationen. Vi har därför valt att erbjuda ett enklare månadsabonnemang för att möta dagens behov, där vi främst fokuserar på sociala medier och andra valfria marknadsaktiviteter.
Vill du veta mer hur vi kan stötta er med er närvaro i Sociala medier?
