Brandbook för Dirac

Dirac är ett internationellt audio-tech företag med en unik mjukvara som optimerar och maximerar ljudupplevelsen i hörlurar, hifi-system, bilar och mobiltelefoner världen över. Vi har tagit deras spännande varumärkesplattform och grafiska profil vidare till en komplett brand book. Vi har även arbetat strategiskt kring att definiera Diracs brand expression och tone of voice.

Detta ingick i vårt uppdrag:

  • Insamling och sammanställning av påbörjat varumärkesarbete
  • Produktion och formgivning av brandbook
  • Vidareutveckling av mission, vision, purpose, values
  • Utveckling av kommunikationen till olika target audiences
  • Tone of voice
  • Exempeltexter för olika kanaler, t.ex sociala medier och pressmeddelanden
  • Ikoner/symboler-manér inklusive ikoner i original
  • Grafisk design för sociala medier
  • Utveckling av bildmanér
  • Logotyper och användning för företagets olika varumärken/produkter
  • Do’s and dont’s för logotypen
  • Sammanställning och utveckling av grafiska riktlinjer

Brandbooken används för att skapa tydlighet och konsekvens både i den skriftliga och den visuella kommunikationen. Manualen används internt och skickas med till externa partners som tar fram marknadsmaterial och marknadsföring, t.ex. tryckerier, webbyråer och reklambyråer. Brandbooken utvecklas och uppdateras löpande vid behov. Här nedan ser ni ett urval av delarna som brandbooken består av.

Är ni också i behov av en grafisk profil, eller uppdatering av er befintliga?
Kanske saknar ni vissa delar idag som till exempel rörlig logotyp, mönster, symboler eller mallar för soc media-inlägg? Välkommen att kontakta oss!

Hör av dig till oss

info(@)komson.se

Kungsängsgatan 17
753 22 Uppsala


    Komson nyhetsbrev

    I vårt nyhetsbrev delar vi med oss av tips och trender inom marknadsföring, och så klart om vad som händer hos oss! Vi lovar, inget spammande! Du kan när som helst säga upp dig. Här kan du läsa vår Integritetspolicy